Słowo na poniedziałek nr 43 - Bardzo słaba płeć.

Powrót do listy artykułów

Żądza pieniądza napędzała przez wieki alchemików do poszukiwań kamienia filozoficznego - tajemniczej substancji transmutującej zwykły metal w złoto.
Prawdopodobnie żądza…ciekawości zaś dopingowała stuleciami mężczyzn, by posiąść nie mniej zagadkową i nie mniej przydatną wiedzę, czyli odpowiedź na pytanie: czego pragną kobiety?

Wokół tematu powstał cały biznes, szczególnie ten oparty na sprzedaży porad związanych z umiejętnościami podrywu lub w najnowszym wydaniu z aplikacjami skracającymi drogę do powiedzmy… niewieścich serc.

W zacnych murach słynnych uczelni, w zacisznych pokojach profesorów - zapewne podobnie bezradnych jak studenci w tematach odkrywania uniwersalnego kodu dostępu do pań zrodziły się praktyczne koncepcje.
A gdyby tak wykorzystać granty badawcze na zgłębienie zagadki czego kobiety szukają u mężczyzn? Skoro w XVII wieku upadła ostatecznie koncepcja wynalezienia kamienia filozoficznego, to może chociaż kamień…fizjologiczny odkryć się da?

Czterech badaczy: Norman Li, Michael Bailey, Douglas Kenrick i Jeffrey Linsenmeier już w XXI wieku zaproponowali ciekawą drogę, dodatkowo sprawdzającą, czego mężczyźni szukają u kobiet - czyli dwa w jednym.
W eksperymencie "Budget allocation" uczestnikom i uczestniczkom przydzielano "budżet" punktowy (np. 100 punktów), które można było "wydać" na cechy idealnej parterki i idealnego partnera.

Celem było sprawdzenie jakie atrybuty należy uznać za konieczne, jakie za luksusowe, a model badania zmuszał do priorytetyzowania.
Zmiennych było sporo, m.in.: inteligencja, dochody, ambicja, atrakcyjność fizyczna, poczucie humoru, zdolności rodzicielskie, religijność.

I co? I mamy to!

Kobiety priorytetowo inwestowały punkty w:

• Inteligencję,
• Ambicję i potencjał zarobkowy,
• Dobroć.


Wygląd fizyczny pojawiał się dopiero jako „luksus” – gdy zostawały dodatkowe punkty.

Życie więc stało się proste, by punktować u pań drogi mężczyzno: szlifuj intelekt, niech rozmowa z tobą będzie intelektualna przygodą. Miej w sobie napęd, by chcieć więcej, by coś osiągnąć. Kieruj starania w praktyczną stronę, by osiągać ze swojego potencjału konkretne korzyści. I wcale nie musisz być "złym chłopakiem" o powalającej urodzie - tylko egzemplarzem miłym w obyciu i obejściu.

Aha, a w co inwestowali mężczyźni? Czego szukają u pań przede wszystkim?
No tutaj wyniki są słabe. Nawet bardzo, bardzo słabe.

Panowie w tym badaniu wydawali zasoby na…wygląd kobiet.
Po raz kolejny wychodzi, że mężczyźni to niestety atawistyczna, nierozwojowa, czyli bardzo słaba płeć.

Bartosz Zamirowski

Wersja do słuchania i oglądania tutaj:

Data publikacji: 5/26/2025

Mixtura to nasz magazyn

Inspiracje i know-how: gratis

Nie spamujemy, nie nudzimy i nie męczymy. Twój adres email będzie lepiej strzeżony niż numer PIN karty naszego konta firmowego (1234).