§ 8 Pliki Cookies
1. Korzystanie z Usług Usługodawcy wiąże się z wprowadzeniem do systemu teleinformatycznego Usługobiorcy danych niebędących składnikiem Usług, które stanowią pliki przechowywane w urządzeniu końcowym Usługobiorcy przeznaczone do wykorzystywania w związku z korzystaniem z Serwisu (dalej jako Pliki Cookies).
2. Serwis nie zbiera automatycznie żadnych informacji, za wyjątkiem informacji zawartych w Plikach Cookies oraz wybranych sesji użytkownika.
3. Pliki Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Pliki Cookies wykorzystywane są w celu dostosowania i optymalizacji zawartości Serwisu do preferencji Usługobiorcy.
4. Pliki Cookies w szczególności: pozwalają rozpoznać urządzenie Usługobiorcy i wyświetlić treści w sposób dostosowany do jego indywidualnych potrzeb; pozwalają tworzyć statystyki pomagające zrozumieć, jak Usługodawca korzysta z Serwisu, aby ulepszyć jego strukturę i funkcjonalności.
5. Usługodawca stosuje zazwyczaj dwa następujące typy Plików Cookies, tj. sesyjne (session cookies) oraz stałe (persistent cookies). Pliki Cookies sesyjne są plikami tymczasowymi przechowywanymi w urządzeniu końcowym Usługobiorcy do czasu wylogowania, opuszczenia Systemu lub wyłączenia oprogramowania zapewniającego dostęp do Systemu. Pliki Cookies stałe przechowywane są w urządzeniu końcowym Usługodawcy przez czas określony w parametrach tych plików lub do czasu ich usunięcia przez Usługodawcę.
6. W ramach Systemu Usługodawca stosuje następujące rodzaje plików cookies:
a. niezbędne pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
b. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
c. wydajnościowe pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
d. funkcjonalne pliki cookies, umożliwiające zapamiętanie wybranych przez Usługobiorcę ustawień i personalizację interfejsu Serwisu, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Usługobiorca, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.
§ 9 Klauzula informacyjna (Prawa Konsumenta)
1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
a. zawarcia umowy, która dotyczyła świadczenie usług lub dostarczania treści cyfrowych, które nie są dostarczane na nośniku materialnym,
b. w którym Kupujący wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego weszła w posiadanie rzeczy, w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności rzeczy.
2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedającego o decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
3. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
4. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedający zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Sprzedającego o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
5. Sprzedający dokona zwrotu płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
6. Jeżeli Konsument zażądał rozpoczęcia świadczenia usług przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, to wówczas zobowiązany jest zapłacić Sprzedającemu kwotę proporcjonalną do zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której poinformował Sprzedającego o odstąpieniu od umowy.
7. Konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, w odniesieniu do umów:
a. o świadczenie usług, jeżeli Sprzedający wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia usługi, że po jego spełnieniu przez Sprzedającego utraci prawo odstąpienia od umowy,
b. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedającego o utracie prawa odstąpienia od umowy.
8. Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów przy zakupach internetowych, Konsument może złożyć swoją skargę np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§ 10 Klauzula informacyjna (Dane Osobowe)
1. Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów przy zakupach internetowych, Konsument może złożyć swoją skargę np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
2. Usługodawca jest administratorem danych osobowych Usługobiorcy w rozumieniu RODO (dalej jako Administrator), które pobrał w związku ze świadczeniem Usług. Zdanie pierwsze dotyczy w szczególności danych wprowadzanych do formularzy przy zakładaniu Konta.
3. Usługodawca przetwarza dane osobowe na podstawie oraz z zachowaniem wymogów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. 2016 poz. 922 ze zm.) oraz RODO.
4. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych Usługobiorca może kontaktować się z Usługodawcą na dane wskazane we wstępie Regulaminu. Usługodawca może wymagać podania informacji pozwalających na uwierzytelnienie osoby zgłaszającej (Usługobiorcy).
5. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest umowa o świadczenie Usług lub zgoda Usługobiorcy. Usługobiorca podaje dane osobowe dobrowolne, przy czym niektóre Usługi mogą być dostępne wyłącznie w przypadku podania tych danych i wyrażanie zgody na ich przetwarzanie.
6. Usługodawca przetwarza dane osobowe wyłącznie w celach:
a. związanych z zawarciem i realizacją umów, a także ich rozliczenia (w tym wystawianie faktur i dokumentów księgowych), rozpatrywania skarg i wniosków oraz udzielania odpowiedzi na pytania (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b) RODO);
b. statystycznych i analitycznych, w tym lepszego doboru Usług, optymalizacji świadczenia Usług, zapewniania bezpieczeństwa Serwisu, wykrywania przypadków niedozwolonego korzystania z Usług, analizy finansowej i w celu realizacji jego prawnie uzasadnionego interesu (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
c. ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, będącego realizacją prawnie uzasadnionego interesu Usługodawcy (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
d. przekazywania informacji marketingowych środkami komunikacji elektronicznej, przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących, bądź w innym celu określonym w treści zgody (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO);
7. Usługodawca, w zależności od przypadku, przetwarza następujące dane osobowe: imię i nazwisko, firmę, adres siedziby i adres do korespondencji, NIP, adres poczty elektronicznej (e-mail), numer telefonu, numer rachunku bankowego, dane instytucji finansowej, PESEL, numer dowodu osobistego lub paszportu.
8. Usługodawca stosuje środki zapewniające bezpieczeństwo przetwarzanych danych osobowych, w tym: uniemożliwiające dostęp nieuprawnionym osobom; uniemożliwiające przetwarzanie z naruszeniem prawa; zapobiegające utracie danych, ich uszkodzeniu lub zniszczeniu.
9. Dane osobowe będą przechowywane przez Usługodawcę tak długo, jak będzie to konieczne do realizacji umowy lub celu, w jakim te dane zostały pobrane, w tym do ich rozliczenia i dochodzenia roszczeń (co najmniej przez okres ich przedawnienia) oraz wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Usługodawcy.
10. Usługodawca przekazuje dane osobowe innym podmiotom, które przetwarzają te dane w jego imieniu, w szczególności podmiotom, z którymi stale współpracuje, w tym świadczącym na jego rzecz usługi doradcze, audytowe, prawne, podatkowe, rachunkowe, informatyczne, hostingowe, reklamowe i marketingowe. Usługodawca zapewnia, że podmioty wskazane w zdaniu pierwszym będą przetwarzać dane osobowe wyłącznie w celach, o których mowa w Regulaminie lub Polityce Prywatności dostępnej w Serwisie.
11. Usługodawca może przekazywać dane osobowe do państw i organizacji spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).
12. Usługodawca może podejmować zautomatyzowane decyzje, w tym decyzje będące wynikiem profilowania.
13. Usługobiorca może w każdym czasie wykonywać przysługujące mu prawo: żądania dostępu do danych i otrzymania kopii; żądania sprostowania (poprawiania) danych lub ich usunięcia, żądania ograniczenia przetwarzania danych; wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych; żądania przeniesienia swoich danych; wniesienia skargi do organu nadzorczego.
§ 11 Reklamacje
1. Usługobiorcy mogą składać pisemne reklamacje w sprawach dotyczących Usług, listem poleconym nadanym na dane wskazane we wstępie Regulaminu lub e-mailem.
2. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest podanie przez Usługobiorcę następujących danych:
a. oznaczenie Usługobiorcy, w tym jego imię i nazwisko, adres pocztowy, adres e-mail, numer telefoniczny, a w przypadku osób prawnych nazwę, adres siedziby i dane kontaktowe osoby upoważnionej do załatwiania spraw związanych ze złożoną reklamacją;
b. datę wystąpienia i opis problemu będącego podstawą złożenia reklamacji.
3. Reklamacja może dotyczyć zablokowania przez Usługodawcę dostępu do Konta lub usunięcia Konta w związku z naruszeniem Regulaminu. Przed złożeniem reklamacji w zakresie opisanym w zdaniu pierwszym, Usługobiorca zwraca się do Usługodawcy z wnioskiem o uzasadnienie decyzji o zablokowaniu dostępu do Konta lub jego usunięciu. W reklamacji Usługobiorca zobowiązany jest ustosunkować się do otrzymanego uzasadnienia i złożyć wyjaśnienia. Usługodawca może Konto odblokować lub przywrócić.
4. Usługodawca rozpatruje reklamacje nie później niż w terminie 14 dni liczonych od dnia otrzymania zgłoszenia, a gdyby nie było to możliwe, informuje zgłaszającego o innym terminie rozpatrzenia reklamacji. Brak rozpatrzenia reklamacji we wskazanym terminie nie oznacza uznania jej przez Usługodawcę.
5. O rozpatrzeniu reklamacji Usługodawca zawiadamia zgłaszającego niezwłocznie, pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail) na adresy podane w zgłoszeniu.
6. Reklamacje dotyczące produktów i usług oferowanych przez Sklep obsługiwane są przez podmiot, który oferuje dany produkt lub usługę. Usługobiorca wskazuje podmiot obsługujący reklamacje przed dokonaniem zakupu.
7. Rękojmia nie obejmuje sytuacji, w których Usługobiorca nie uzyskał oczekiwanych wyników lub korzyści z zakupionego kursu on-line, ponieważ efekty mogą zależeć od indywidualnych predyspozycji i zaangażowania Usługobiorcy.
8. Powyższy zapis dotyczący rękojmi nie narusza praw Usługobiorcy wynikających z obowiązujących przepisów prawa.
§ 12 Postanowienia końcowe
1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu. Zmiany wchodzą w życie w terminie 7 dni od dnia ich opublikowania w Serwisie i nie dotyczą umów zawartych przed ich wejściem w życie.
2. Umowy za pośrednictwem Serwisu zawierane są zgodnie z prawem polskim i w języku polskim, które są właściwe do interpretacji, stosowania i prowadzenia sporów związanych z Regulaminem. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej, w tym Kodeksu cywilnego, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy o prawach konsumenta.
3. Sprzedający sporządził Regulamin w języku polskim.
4. Opublikowanie zmian oznacza wprowadzenie ich do środka komunikacji elektronicznej w taki sposób, że Usługobiorca może zapoznać się z ich treścią. Zmiana Regulaminu pozostaje bez wpływu na postanowienia zawartych uprzednio umów.
5. Nieważność, nieskuteczność lub niewykonalność któregokolwiek z postanowień Regulaminu, w jakimkolwiek zakresie, nie powoduje nieważności, nieskuteczności ani niewykonalności innych jego postanowień.
6. Usługobiorca zobowiązuje się współdziałać w dobrej wierze z Usługodawcą przy wykonaniu umów o świadczenie Usług, w tym udzielać wyjaśnień co do legalności jego poleceń i instrukcji terminowo wywiązywać się z obowiązków wynikających z przepisów prawa.
Wzór formularza odstąpienia od umowy*
Adresat:
Nadawca:
Informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy / o świadczenie następującej usługi**:
Data zawarcia umowy / odbioru**:
(czytelna data i podpis)
* Formularz należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy.
** Niepotrzebne skreślić.